mandag den 26. oktober 2009

Perler og Cotton traad til malede

Jeg troede aldrig jeg ville sige, jeg er træt af perler - men i aften er jeg. Når en frist for færdiggørelse af et projekt tilgange, det er sådan ikke sjovt mere. Men jeg kommer sig hurtigt fra denne sygdom.

Viser billeder af denne lærred har været en \ "før, under og efter \" ting, som jeg ønsker at vise, hvor stor en effekt det er bare bruge klare perler i stedet for en masse tekstureret masker (som fylder op i design alligevel), og bare almindeligt fint bomuld floss - DMC.

I dette billede kan du se blomsten ganske godt fyldt i, men de blade og nogle af de omkringliggende felter er ikke færdig - bare fyldt med springes basketweave. Hidtil er det opfører sig som jeg ønskede det, med perlebesat mønster området løbende ud fra de meget almindeligt baggrunden.
I nærbillede, hvor den øverste pil peger, kan du se den store kontrast til den hvide DMC perle bomuld mod beaded pæon. Jeg brugte perle i stedet for tandtråd her, som jeg ønskede en anden tekstur fra tandtråd i baggrunden, men ikke så tekstureret som perler. Det er en del af selve formgivningen - og ikke baggrunden, som er den mørke mørkegrøn. Den nederste pil peger på en stor effekt opnås ved hjælp af perler på veining af blomsten, men forlader base og skitsere almindeligt med floss alene.

Husk, som du ser på dette, at den eneste perler jeg brugte hele er klart dem (Sundance # 250). Jeg har brug grønne perler på, at en linje omkring grænsen og for den lille grønne pletter på den lille fliser i baggrunden på lærredet.

Det næste billede viser et stort område af pæon beaded \ "solid \" samt blade øverst.


Dette lærred, i Art Nouveau-stil (fra Mindy) er smukt i mønster og farve, og ville have været fint syet på bare basketweave hele. Men jeg følte det nødvendigt med en smule af spænding både i syning og for at se - så jeg brugte perler. De skinner mere end de funkle, så det ser godt ud, og ikke overvældende.

De små firkanter på baggrund af lærredet nu også har perler på dem i en regelmæssig, geometrisk placering - en meget fin.


Det sidste billede er et andet nærbillede viser virkningen af beading af blomster og blade hen over toppen af det. Jeg tror på denne ene kan du se forskellen i de hvide i blomsten og det hvide i perle bomuld omkring det. Malingen på peony kun er svagt \ "off white, \", så jeg brugte DMC floss # 3865, hvilket ikke er elfenben som 712, men er forskellig fra den hvide hvide af Perle bomuld. Det giver en dejlig og mærkbar kontrast.

I morgen skal jeg komme tilbage til den orientalske juvel tonet stykke Mindy's, og jeg ser frem til ændringen af farver! Efter at have set Anne arbejder på vandet omkring fisk, jeg har haft undervands billeder på hjernen hele dagen, når min mening skal være et andet sted.

Jeg er en stor elsker af den undersøiske flora og fauna, og billeder af havet fans har kørt rundt i mit hoved. Jeg kan se dem nu - med Kreinik blanding glødetråd for en smule af funkle. Mere om det senere, sammen med et gammelt lærred jeg har haft i næsten 25 år.

Ingen kommentarer: