søndag den 10. oktober 2010

Clogless Boys

Jeg hader tagrender. Jeg har aldrig kendt en tagrende, der ikke tilstopper over tid og overløb i de efterfølgende regn storm, ofte deponerer sit strømme ind i potteplanter på min altan, eller værre endnu, loftet i min lejlighed.

Her er et design af en tagrende, der aldrig træsko. Det tager fordel af overfladespænding, den naturlige tendens til vand til at følge en overflade, når den kan. I dette tilfælde løber vandet omkring kurven og ind i rendestenen, så blade strøelse til at vaske ud over kanten, falder til uhindret jorden.

Dette har været på mit sind i nogen tid. Min far patenterede en opfindelse han kaldte \ "Gutter Kurve, \" et system, der forhindrede blade strøelse fra tilstoppe afløbet ved at suspendere den i en kurv over downspout. Enheden ville ændre de traditionelle tagrender. Desværre er det aldrig tog fart. Måske vil jeg have bedre held!

Brett

Ingen kommentarer: